בניית אתרים
   דף הבית    מזמורי הכהנת    ☺ ניווט מהיר באתר ☺    מערכת האתר     אָבֵרָה מָנְגיסְטוֹ
פורום אתיופים ברשת
æ²³æ
 

•פורום אתיופים ברשת•
[חזרה לפורום]  
מחבר הודעה
[dodoel]
  האם ביתא ישראל הם משבט דן?   09/12/2009 23:00 

הצטרף בתאריך :
08/12/2009 02:50
שלום לכולם   אני חדש כאן ורציתי לחלוק איתכם נושא לדיון שכתבתי בפורום ynet.   לדעתי ביתא ישראל הם אינם קשורים בכלל לשבט דן והכל פשוט נסיבות של טעויות ואגדות.

למאמר הדעה המלא
בקובץ pdf
http://prdupl02.ynet.co.il/ForumFiles_2/27428314.pdf    
בקובץ word
http://prdupl02.ynet.co.il/ForumFiles_2/27430720.doc

שלכם, דודואל



   
[dodoel]
  אשור מגלה 200 אלף יהודים   11/12/2009 00:02 

הצטרף בתאריך :
08/12/2009 02:50
 
הכרוניקה האשורית מספרת על 200,156 גולים שנלקחו על ידי סנרחיב מ-46 ערים בצורות ועוד עיירות קטנות וזוטרות (המדרש מונה 150 ערים), ערים אלו היו בנחלות שמעון ויהודה. לאחר מכן הנביא ישעיהו מזכיר חמישה ערים במצרים שדוברות "שפת כנען" (עברית), במספר פרקים שם הוא מציין שמות של ואף של ארץ שלמה שבה הוא לא נוקב בשם של עיר אלא של ארץ שלמה והיא "פתרוס", כמו כן הוא מספר על המשך עבודת הבמות (מזבחות מקומים ששם העלו קורבנות). - להזכירכם באתיופיה הקרבנו קורבנות - סוג של עבדות הבמות המוזכרת במקרא.
פתרוס היא הארץ השוכנת על גבול כוש המקראית (סודאן של היום) לבין מצרים.
אתם אולי לא מאמינים לי אתם רוצים מקורות? רק תגידו לי ואני הביא.



   
[אלסבת]
  האם ביתא ישראל משבט דן?   10/12/2009 20:36 

הצטרף בתאריך :
10/12/2009 20:33
אם כתבתה שהאתיופים לא משבט דן אז תסביר מאיפה כן.



אלסה
   
[udalit44]
  אבא שלך קייס?   10/12/2009 22:09 

הצטרף בתאריך :
13/07/2009 01:17

אם אבא שלך קייס- אני ממליצה שתשאל אותו קודם, אם הוא יודע מה ההיסטוריה של יהדות אתיופיה מאה שנה אחורה, ואח"כ 800 שנה אחורה ואם יעבור את המבחן תשאל אותו גם על 2000 שנה אחורה.

אם לאו- אתה מוזמן לעשות חקר קצת יותר אקדמאי ואולי גם יותר אובייקטיבי ומציאותי מגבב התיאוריות SO CALLED עובדות שהצבת בכתיבתך.
השאלה  במקומה- התיאוריה עקומה סובייקטיבית ומסתמכת על "עובדות" לא נכונות שאין להם ביסוס.
כולל סיפורי הסבתא מהמאה ה-9, שאין לי מושג מאיפה הבאת אותן.
כנראה הן נוחות לבניית התיאוריה שלך.
כדאי שתהיה הרבה יותר מציאותי ואובייטיבי אם אתה רוצה לקבל תשובה תואמת.   אני מזמינה אותך לקרוא מאמר ולהתייחס לביבלוגרפיה שלו ואף לקרוא את המקורות   http://www.biu.ac.il/JH/Parasha/lech/pziv.pdf   http://jic.tau.ac.il/moreshet/_repositoryTL15/p_et_010.pdf



   
[אתי1234]
  אני חושבת שאתם צריכים לשאול קיס   17/12/2009 08:19 

הצטרף בתאריך :
08/04/2007 19:49
הקיסים יודעים את ההסטוריה הכי טוב תשאלו אותם מאיפה באנו
הם יגידו לכם משבט דן



   
[dodoel]
  הנה לך הציטוטים של רבניים   10/12/2009 22:53 

הצטרף בתאריך :
08/12/2009 02:50
אני יש לי בעיה אחת, אני לא מאמין לאותם "חוקרים" עד שאני עצמי רואה את המקור וכך עשיתי
בשבילכם ציטוטי סיפורי רבניים ונוסעים המקוריים על ביתא ישראל:

הרב אליהו מפרארה (1435):

"כמדומה לי שקדמתי להודיעכם מה שספר לי בחור אחד יהודי על אודות אנשי מקומו. שהם אדונים לעצמם ואינם ברשות אחרים וסביבותיהם אומה גדולה נקראת חוב"ש ומתנצרים בשתי וערב על פניהם, ותמיד נלחמים הם בהם רק לעתים. העברים ההם, להם לשון בפני עצמם לא עברי ולא ישמעאלי ויש להם התורה ופירוש עליה על פה, ואין להם לא התלמוד ולא הפוסקים שלנו. וחקרתי ממנו בכמה מצות, בקצתם נוטים לדעתינו ובקצתם נוטים לדעת הקראים ויש להם מגלת אסתר אבל לא חנוכה. ורחוקים ממנו מהלך ו' חדשים ובארצם נהר גוזן"

מתוך אברהם יערי, '''אגרות ארץ ישראל''', עמ' 88

הרב עובדיה מברטנורא (1488/1489):

האיגרת הראשונה (1488):

"ודרשתי מענין נהר סמבטיון ואשר תשמעו אתם שם הוא אשר שמעתי אני פה בשוק, אין לי דבר ברור, כי אם שומע מפי שומע. אכן מה שנתברר אצלי וידעתי מאין ספק, כי באחת מגבולות ממלכתה פרישטי יואני, ארץ הרים וגבעות והרים גבנונים מאוד, ואומרים שהם דרך עשרת ימים לאורך, שם בוודאי חונים בני ישראל. ויש להם חמשה נשיאים או מלכים, ואומרים כי יש יותר ממאה שנה שנלחמו עם הפרישטי יואני, מלחמות גדולות ועצומות. ובאחרית, בעונות, גברה יד הפרישטי יואני עליהם והכה בהם מכה רבה ועצומה מאד, ונכנס בארצותם והשמיד והחרים וכמעט אבד זכר ישראל מן המקומות ההם. והנשארים בהם גזר עליהם גזרות משונות להפר דתם כעין גזרות שגזרה מלכות יון בימי החשמונאים. ובסוף ריחם האל ועמדו מלכים אחרים באינדיאה <חבש> שלא היו קשים כמלך הראשון, עד שעתה, אומרים, כמעט חזרה העטרה ליושנה, ושבו לקדמותם ופרו ורבו והם נותנית עדיין מס לפרישטי יואני, אך אינם כפופים כאשר בתחלה. וזה ארבע שנים התגרו מלחמה בני ישראל עם השכנים אשר סביבותיהם וישללו ובזזו המה ושונאיהם שבו בהם כמה נפשות אנשים ונשים ומכרום לגויים רחוק. והביאו מהם למצרים ופדו אותם היהודים במצרים. ואני ראיתי שנים מהם במצרים והם שחורים מעט, אבל לא כבני כושיים. ולא יכלו להבחין מהם אם הם שומרים תורת הקראים או תורת הרבנים, כי בקצת דברים היו נראים כשומרים תורת הקראים, במה שאמרו שלא היה נמצא אש בבתיהם ביום השבת, ובשאר דברים נראים כשומרים תורת הרבנים, והם אומרים שמתייחסים לשבט דן. זהו מה שראיתי בעיני ואזני שמעו אף כי שני האנשים לא היו יודעים לשון הקודש אלא מעט מזעיר וגם לשון ערב."

מתוך אברהם יערי, '''אגרות ארץ ישראל''', עמ' 133

האיגרת השנייה (1489):

"וספרו לנו אלה היהודים כי מפורסם הוא אצלם וברור מפי סוחרים ישמעאלים נאמנים, כי רחוק מהאומה ההיא מהלך חמישים יום במדבר, שם הנהר הידוע, נהר סבטיון, והוא מסובב ומקיף כחוט את כל את כל הארץ אשר שם יחנו בני ישראל, והוא יורה אבנים וחול ואינו נח כי אם בשבת. ומה שלא ילך שום יהודי בארץ ההיא, שלא לחלל את השבת. ומסורת בידם שאלו כולם בני משה טהורים ונקיים כמלאכי השרת, אין מהם עוברי עבירה. ומעבר לנהר סבטיון רבים מבני ישראל כחול הים, מלכים ושרים, אך אינם טהורים וקדושים כאלה אשר הנהר מקיף עליהם. והיו היהודים האלה אומרים הדבר הזה בבירור ובפירסום רב באמרם כי אין להם בזה שום ספק וברור כשמש אצלם. וספר לי רב אשכנזי אחד אשר נולד ונתגדל במדינה הזאת , כי זכור הוא בימי חרפו, כאשר באו יהודים אחרים מארץ עדן <תימן> כדרך שבאו אלה, וספרו כדבר הזה בשוה, בלי תוספות וחסרון. ואמרו עוד אלו היהודים מארץ עדן כי בני ישראל אשר בגבול קצה כוש, הם אשר כתבתי לכם במכתב הראשון, שנלחמים היוום עם הפרישטי יואני והובאו מהם למצרים, וראיתי בעיני מהם, אלה הם רחוקים חודש ימים דרך המדבר מן היהודים האחרים השוכנים בעבר נהר סבטיון. וכל היום מגדים אלו נצרים הבאים מארצות הפרישטי יואני, כי אלו היהודים הנלחמים בקצה גבולם, הכה בהם הפרישטי יואני מכה רבה, ויראים אנוחנו פן חס ושלום השמועה אמת, כי הקול הולך וחזק מאוד. ה' יגן על עמו ועל עבדיו אמן.

מתוך אברהם יערי, '''אגרות ארץ ישראל''', עמ' 140 - 141




   
[dodoel]
  סיפורי סבתא?   10/12/2009 23:02 

הצטרף בתאריך :
08/12/2009 02:50
עדות של בן התקופה שקורא לקיסר אתיפיה בשם הדני זה סיפור סבתא? האם הוזה כמו אלדד הוא אמין?

ומאיפה הפלצתי אותו הנה הספרים של חוקרי אקסום:

The country of the habasha has been ruled by a woman for many years now she has killed the king of the habasha who was called Hadani . Until today she rules with complete independence in her own country and the frontier areas of the country of the Hadani, in the southern part of the habashi

מתוך הספר:
Stuart Munro-Hay, Aksum A Civilization of Late Antiquity, p.94

: אם את לא מאמינה לי את יכולה להוריד את הספר בכתובת הזו

http://www.dskmariam.org/artsandlitreature/litreature/pdf/aksum.pdf

שנית, דיברתי עם הקסיים (ולא רבני העדה הקשקנים) והם אמרו אנו ממצרים דרך הנילוס, לאחר חורבן בית ראשון ולאחר רצח גדליה בן אחיקם שארית היהודים בארץ ישראל היגרה למצרים ומשם דרך הנילוס לחבש.

כמו שכתבתי למטה זהו לא מאמר אקדמאי אלא מאמר דעה שלי.



   
[dodoel]
  udalit44 את מצטט את סטיב קפלן   10/12/2009 22:26 

הצטרף בתאריך :
08/12/2009 02:50
שאומר שהאתיופים הם גויים גמורים שהתייהדו?


   
[udalit44]
  תיאוריית שבט דן הגיעה מפי הקייסים עצמם   10/12/2009 23:11 

הצטרף בתאריך :
13/07/2009 01:17
ששינו את הטרימנולוגיה שלהם כאשר הבינו שיהדות נקבעת מצד האם ולא האב.
זה לשיוך אל מינליך בנה של שבא.
 לאחר מכן, באה התיאוריה של שליחי שלמה למינליק שמוצאם הוא מ12 השבטים.
יותר מאוחר- הגיעו תיאוריות שונות, שמשתנות ומתווספות כל פעם.
 העובדה שהם מזגזגים הרבה- היא סיבה שצריך לתת עליך טיעון
 
אגב לגבי המקור שלי- המקורות שהבאתי הם לא היחידים אותם קראתי.
 ביקשתי ממך לגשת גם לבבילוגרפיה- כדי שיהיה לך התחלה של הסתעפות דרכים כ"כ רחבה בעניין של "ביתא ישראל" שלא סגור על עצמו.
 הרבה יש לאנשים חיצונים לומר- מדוע להנהגה שלנו אין אמת ברורה אחת- זה השאלה שאמורה להשאל
 
איך זה שההנהגה של בני העדה לא שמרו על היסטוריית יהדות אתיופיה לדורותיה, ולא למדו אבות על בנים. בכדי שלא נגיע לסיטואציה זהה ל- אפרו-אמרקאים, אשר לא יודעים את מוצאם ואין להם היסטוריה להסתמך עליה או ללמוד אותה.
 מצבם של האפרו-אמרקאים הרבה יותר טוב משלנו- בזכות הטכנולוגיה החדשנית הם יכולים לבדוק מדעית את מוצאם עד לרמת סוג שבט. ההיסטוריה שלהם כתובה ועל כן, הם יכולים לקרוא עליה.
 להבדיל מאיתנו, האפרו אמרקאים בעלי טיעון מוצדק לאיבוד ההייסטוריה, שכן הםפ נלקחו ליתר דיוק נחטפו בכוח מארצם.אנחנו לעומת זאת, הגענו לאתיופיה עצמאית, בצורה מאורגנת, כקבוצה ולא יחידים- ומה הטיעון שלנו.
 
למזלם של האפרואמרקאים- הטכנולוגיה וההיסטוריה הכתובה על מוצאם מסייעים להם לשחזר את ההיסטוריה.
ואיך זה שאנחנו 'בני עם הספר' , היושבים בבירת אפריקה הלא היא אתיופיה המובילה כנס את שאר המדינות האפרקאיות. לא הצלחנו לשמור, לתעד, או לזכור את ההיסטוריה שלנו, היסטוריית יהודי אתיופיה אפילו לא מאה שנה אחורה?800 שנה אחורה
ומשום מה יש לקייסים תשובות על 2,000שנה אחורה. ואפילו תשובות אלו מזדגזגות.
אמרתי לך כבר- כנס לשאלה בראייה אובייקטיבת ולא כבן של קייס.
יש לך התנגדויות לרבנים שמחפשים את מקורך- בשעה שאתה עצמך לא יודע.
זו הרי שאלה ותשובה שאתה , כבן עדה הייתה צריך לחקור ולשאל בעצמך, ואל לך לרגוז על מי ששואל



   
[dodoel]
  וחוץ מזה מצאתי כבר את המוצא שלי   10/12/2009 23:26 

הצטרף בתאריך :
08/12/2009 02:50
אני לא ארחיב אך יש עדות להגירת יהודים ממצרים לחבש של היום   אני גם לא אצטט כי לא תאמיני לי אך הנה לחיפושך, תחפשי את השם אסמח (asmach)   את תופתעי לגלות הרבה דברים, לי זה לקח שלוש שנים.   לגבי הייחוס לאב ולא לאם שהרבניים שינו זאת לאם ולא ביתא ישראל   הנה המאמר http://www.daat.ac.il/mishpat-ivri/skirot/72-2.htm          


   
[dodoel]
  ???   10/12/2009 23:21 

הצטרף בתאריך :
08/12/2009 02:50
את אפילו לא התנצלת כאשר ראית את המקורות שציטטית, סיפור סבתא? הא?
 
אותם חוקרים מתעלמים באופן שיטטית מאזכורים של יהודים לפני המאה הארבע עשרה.
מוחקים לגמרי את דברי מרקו פולו, בנימין מטודלה
ומה עם פרופ' רוזנברג שהראה שהאקסומים כתבו על יהודים ועל זה סטיב קפלן לא השיב,
מה עם ההיסטורינים ההלינסטים שמדברים על הגירות יהודים לאתיופיה
 
מדוע חוקרים אלו לא מתחשבים במקורות אלו, אני קראתי את המקורות הללו
 
ולגבי ששינו את הטרימנולוגיה שלהם כאשר הבינו שיהדות נקבעת מצד האם ולא האב.
מי שינה ביתא ישראל, לא הרבניים ואת יכולה להסתכל במאמר של פרופ' מיכאל קורינאלדי שאומר שהרבניים הם אלו ששינו את היחוס בתקופה הרומית.
 
אך את התאוריה הקדומה ביותר עדיין לא חקרו על הגירה של מהגרים מצרים לחבש, למה את זה הם לא מזכירים? הא? ולגבי הכברה נגסת קשה לי להאמין לסיפור הזה המטובל באגדות.



   
[אלסבת]
  "האם ביתא ישראל משבט דן".   14/12/2009 11:47 

הצטרף בתאריך :
10/12/2009 20:33
קודם כל אני רוצה להתנצל לא יודעת למה?
דבר שני חס וחלילה אני לא חולקת עליך ההפך הוא הנכון, אני מאוד סקרנית לגבי היהדות האתיופית, (מאיפה, לאן, ולמה).
העניין הוא שכל אחד אומר משהו אחר, מה נכון ומה לא, וגם כל אחד מביא מחקרים ועובדות, אז אני נורא מבולבלת.
עכשיו אני מרגישה, ישראלית, יהודיה גאה בהיותי אתיופית, אם החסרונות והיתרונות שבזה.
מה שחשוב מבחינתי לקבל את עצמנו איך שאנחנו וליזרום, להנות להיתפתח, לאהוב ולעזור למי שצריך עזרה, במה שאני יכולה לעזור.




אלסה
   
[dodoel]
  אלסבת   14/12/2009 13:32 

הצטרף בתאריך :
08/12/2009 02:50
  שלום לך,   את לא צריכה להתנצל, היחידה שצריכה זוהי הודיתו שלא ממשה מבינה בעדה שלה. במשך 3 שנים שלמות הייתי במסע של חיפוש עצמי, מי אני? יהודי? אתיופי? ישראלי? מה ההיסטוריה שלי? מה המורשת שלי? מדוע איני יודע אותה? ועוד הרבה שאלות, שלוש שנים חפרתי לאט לאט. בתחילה ספרים של אנתרופולוגים ישראלים שם מצאתי טעויות, זה לא הספיק לי רציתי לחקור לבד, לכן הלכתי אחורה בזמן, לאקסום, לתנ"ך כל הספרים לא היו בעברית.   הגעתי לספרים מוזרים, לאחר שקראתי עשרות אם לא מאות ספרים על אקסום הגעתי למסקנות, 1. ביתא ישראל הוא שם דתי ולא אתני בדומה לביתא קריסטיאן 2. האגאו הם לא אבות ביתא ישראל 3. התרבות הקדם נוצרית החבשית היא יהודית/עברית. 4. האנתרופולוגים הישראלים מתעלמים בממצאים של ההיסטוריונים באתיופיה. שלו שנים קראתי רק ביבילוגרפיות והסקתי מסקונת בעצמי ובתור אחד שאוהב היסטוריה עתיקה חיברתי את הכל לתמונה אחת ורק לפני שלושה חודשים מצאתי מה מוצא יהודי אתיופיה זה היה מעבר לקיר.   אם את באמת מעוניינת לדעת את הפרטים, אני אזרוק לך עצם לחקירה. קודם תציבי עובדה:   1.סמין הוא מקום ההיסטורי של ביתא ישראל - תחקרי על האזור ותגיעי לנפלאות התשובה במילה "סמין" עצמה.   לפרטים נוספים, הפורום מסורבל ולא נוח אשמח אם נתכתב במייל. הדוא"ל שלי dodoel@ynet.co.il - אם באמת את סקרנית.   שלך בברכה, dodoel


   
[אלסבת]
  תגובה לאלסבת   14/12/2009 17:26 

הצטרף בתאריך :
10/12/2009 20:33
אני גאה בך על הסבלנות, על הסקרנות שיש לך, איזה יופי שהצלחתה להגיע לכל המקורות האלה, אני רוצה יותר לעומק לדעת את הנושא הזה.
זה מסקרנות, וגם לדעת על העדה, האומה, והתרבות שלנו, לפי דעתי זה משהו מיוחד ואותנתי.




אלסה
   
[dodoel]
  "סמין" פירושו "צפון"   18/02/2010 21:36 

הצטרף בתאריך :
08/12/2009 02:50
שלום אלסה,

קודם אמרתי לך לחקור את השם "סמין", משמעות השם סמין הוא "צפון".

נכון שהיום הרי סמין נמצאים בצפון אתיופיה, אבל, בתקופה האקסומית הם היו דרומית לחבש.
קצת מוזר לקרוא להרים בשם צפון שהם נמצאים מדרום, לא?
שנית הרי סמין לא נקראו תמיד בשם "סמין", הפעם הראשונה שהם מוזכרים הוא בתבליט האקסומי בשם "Monumentum Adulitanum". אחד העמיים שכבש הם ה"סמין" זאת אומרת שסמין הוא שם של עם.

"Having after this with a strong hand compelled the nations bordering on my kingdom to live in peace, I made war upon the following nations, and by force of arms reduced them to subjection. I warred first with the nation of Gaz?, then with Agam? and Sigy?, and having conquered them I exacted the half of all that they possessed. I next reduced Aua and Tiam?, called Tziam?, and the Gamb?la, and the tribes near them , and Zingab?n? and Angabe and Tiama and Athaga?s and Kalaa, and the Sem?noi ---- a people who lived beyond the Nile on mountains difficult of access and covered with snow, where the year is all winter with hailstorms, frosts and snows into which a man sinks knee-deep. I passed the river to attack these nations, and reduced them"

מתוך: Cosmas Indicopleustes, '''Christian Topography''', Book II (המאה ה-6)
התבליט עצמו מתוארך למאה ה-3 לספירה, ולא ידוע איזה מלך כתב אותו.


שלומות,
<SPAN style="FONT-FAMILY: 'Times New Roman',&#



   
[תומר_77]
  מנקודת מבטם של החוקרים   23/12/2009 13:04 

הצטרף בתאריך :
24/05/2007 01:16
 
 
 




http://blacklist.Col.li
   
[dodoel]
  מאז זרמו הרבה מים בנילוס   17/12/2009 17:26 

הצטרף בתאריך :
08/12/2009 02:50
שלום,
 
מאז דברים אלו וחקירות החוקרים זרמו הרבה מים בנילוס.
 
החוקרים לא לוקחים בחשבון את ההגירה היהודית דרך מצרים מכיוון שאין עדויות, אך להזכיר גם להגירת יהודים מתימן אין עדויות. אך השאלה היא בשם של ביתא ישראל מדוע ביתא ישראל נקראת כך זהו שם ליטורגי. ביתא ישראל הוא המקבילה היהודית לביתא קריסטיאן ולמקביל האסלמי "ביתא אסלם" - ז"א שהשם ביתא ישראל הוא אינו השם המקורי של ביתא ישראל, קפלן כותב שהשם ניתן לאחר מות כלב, וג'יימס ברוס כותב שאזנה הדביק את הכיוני אלו שסירבו להתנצר. סמין הוא שמו של המקום ההיסטורי של ביתא ישראל, לפי מספר תבליטים ישבו באזור עם הסמין והוא זה שנתן את שמו להרים אלו ובכן סמין פירושו צפון, ההרים שכנו דרומית לאקסום ולא צפונית דבר המעלה שאלות מדוע שהחבשים יקראו לעם מסויים בשם "צפון"? האם אלו היגרו מהצפון? 
 
אני רואה בעירוב של הדעה השלישית והשנייה.
 
1. התיאוריה על שבט דן היא בלבול של השם "הדני" -הכיוני של קיסר אקסום במאה ה-9 (קפלן) - כל אותם רבנים כאשר שאלו את היהודים החבשים מהיכן הגעתם? סביר להניח שאמרו "הדני" ולכן כתבו שבט דן.
 
2. סיפור אלדד הוא בדיוני אך מבוסס על המציאות, (עפשטיין): "האמת המעטה מעורבת עם הרבה דברים דמיוניים והם דומים לרומאן היסטורי, שמחברו בודה מלבו אלפי פרטים על מקרה אחד אמיתי כדי למשוך את לב הקורא"
 
3. הייתה הגירה של יהודים ממצרים לפי סיפור אלדד, אך לא של שבט דן ולא מא"י אלא ממצרים.
 
4. הסיפור של אלדד דומה להפליא לסיפורו של אבי ההיסטוריה הרודוטוס שדיווח על קבוצה גדולה של אנשים דוברי ארמית מיב לכיוון חבש. אנשים אלו לא עבדו את אלוהי מצרים וכן לימדו את המקומים מנהגם. (הרודטוס, ספר שני, פסקה 30). נוסף על כך סיפור זה מגובה על ידי המדרש, ואני אצטט: "ועלה ביהודה וייצר על עריה הבצורות אשר היו ביהודה מאה וחמישים מדינות ערים אשר היו בהם שבט יהודה ושבט שמעון, ויצר עליהן ויתפשן ובקש להוליכם לחלח אל השבטים האחרים, ושמע שמרד עליו מלך כוש, שהיתה ארצו אחורי מצרים, ויקח עמו שבט יהודה ושבט שמעון. ויעש ה' נס גדול ויניעו לאחורי הרי חשך אשר מעבר לנהרי כוש". האזכור הזה דומה הן לסיפור אלדד וגם לסיפור הרודטוס וכן למסורת העדה (הקסים טוענים למוצא ממצרים).
 
ישנם עוד הקבלות שלא הביא אותם פה - בקיצור המלצה למחקר מחודש של מוצא העדה מאז השערות אלו עברו שנים לא מעט. כמו כן שחכת את מה שכתב וולף לאסלו שכותב כי מוצא העדה הוא מיהודים טועים ביציאת מצרים.
 
dodoel



   
דף : 1     1 |    >>1

[חזרה לפורום]  
מנהלי האתר - ישראל אדנה יסמני, אדנה זואודו 


ישראלים ממוצא אתיופי| יהודי אתיופיה| ביתא ישראל| אתיופים| תרבות אתיופית| מוזיקה אתיופית| נשים אתיופיות| גברים אתיופים, היכרויות אתיופים| קומדיה אתיופית| היסטוריה אתיופית| זמרים אתיופים |
האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים