בניית אתרים
   דף הבית    מזמורי הכהנת    ☺ ניווט מהיר באתר ☺    מערכת האתר     אָבֵרָה מָנְגיסְטוֹ
פורום אתיופים ברשת
æ²³æ
 

•פורום אתיופים ברשת•
[חזרה לפורום]  
מחבר הודעה
[hannibal]
  האם הסגד הוא חג נוצרי? הוא נראה כזה   10/11/2009 12:27 

הצטרף בתאריך :
11/10/2009 10:31
אני לא ראיתי שום הבדל בין האספות של האוכלוסיה הנוצרית באתיופיה בחג הטמקט לבין חג הסגד. הקסים נראים אותו דבר והמבוגרות שמנשקות את הדשא והאבנים זהה לחלוטין. יותר משזה מלמד על החג של יהודי אתיופה התפאורה שלו היא נוצרית לחלוטין. במיוחד מי שנראה הכי נוצרי הם הקסים שאמורים לשמש מודל ליהדות. פעם הם לבשו רק בגדי לבן ונראו מלאכים, אבל עכשיו עם המטריות והאפודים הם נראים בדיוק כמו הנוצרים. וכשאין בושה אז אין עוד יותר בושה ואפשר להידמות גם לנוצרים.
 
כך חג הסגד שהיה פעם יום צום מיוחד הפך להיות בארץ חג שדומה להתכנסות של נוצרים. 
 
אני מתנחם בעובדה שלא כולם שתפים לדעה שצריך לחוג את יום הסגד. באנו לישראל כדי להיות חלק מהעם כאן ולא לחיות בגטו תרבותי משלנו. כמובן שיש מי שנהנים מהחג - הפרנג'ים - הסוחרים בתרבות וביהודי אתיופיה. להם זו ממש חגיגה, הם לא צריכים לעבור אוקינוסים כדי לראות פראיים חוגגים דברים משונים - היום הם רק צריכים לבקר במרכז קליטה או לעלות לירושלים.
 
יום הסגד מיותר לחלוטין!



   
[wark]
  חג הסגאד לא של הנוצרים   04/12/2009 22:21 

הצטרף בתאריך :
04/12/2009 21:57
 מתפלא  על  מי שכתב דברים אלו,זה פשוט משקף חוסר ידע בתרבות היהודית  של האתיופים
 
חג הסגאד הוא של היהודים , והטקס לא דומה לשל הנוצרים
 
ואנחנו בארץ וחוגגים את שימחת  הגעתנו לירושלים באתיופיה החג הזה
 
סימל את השאיפה והחזון של היהודים להגיע לארץ הקודש
 
והחג הזה חשוב  בישביל המבוגרים   ולצעירים  ודרך אגב כן צמים ביום הזה
 
צר לי עלייך  שאתה רוצה לשכוח מהתרבות היהודית שלנו כדי להידמות לאחרים
 
בזכות שמירת היהדות והאמונה שלנו הגענו ארצה  ואנחנו צריכים לפחות לכבד את המבוגרים
 
גם אם כמה מאיתנו הצעירים לא ממש מתחברים לזה  בגלל שאנחנו " בבלבלת תרבות"
 
 
 
       
 




g
   
[udalit44]
  ולתומר77 ולחניבעל   15/11/2009 04:35 

הצטרף בתאריך :
13/07/2009 01:17
!sham   ye-havkom, ach-watey
de-chi-r  za-a-do avzeh ey ko-nom ner-rom ,bozoch ne-zarav nerna.
cha-de !'ya'-ll'a chanty neger al-tiny kivil! feletkoma dechom tom Kesim zebahlo, av ethiopia mestom ciristian Kesim yemahro noro? ti -derefy, te zolot zegevrow, kem nay tom cristian kesim e-yoo, felekomo ezy?
ye-kerta   ba-ta   naha-tey  Tigrin''ya; te-rach mestom Amcha-ro akababy nerry, boz-ch gezay, ya'lla- 16  a-met   cha-lefo  e-yy-ou, mes-om  te-ke-mety. se-llezy nahaty ko'w-n-ka' terabesha alla.
 
 
 dechir- ta message zey terede-o-kom, pravit message kesadelkom ey-ye
 
da-chan w'a-a-llo- sellam yahvena!



   
[תומר_77]
  udalit44   15/11/2009 22:06 

הצטרף בתאריך :
24/05/2007 01:16
 
עדיף שתשלחי בפרטי , הבנתי רק חלק מהדברים .




http://blacklist.Col.li
   
[udalit44]
  נשלח!   15/11/2009 22:30 

הצטרף בתאריך :
13/07/2009 01:17



   
[מנהל.פורום]
  לזהבה - הודעתך נמחקה   16/11/2009 18:48 

הצטרף בתאריך :
17/05/2009 02:31
 
אם יש לך ביקורת תכתבי אותה בבירור , בלי סיסמאות ריקות מתוכן .
 




אתיופים,ביתא ישראל,אתר העדה האתיופית
   
[מורגן7]
  אפשר קצת תיזכורת.   17/11/2009 15:01 

הצטרף בתאריך :
21/01/2009 23:57
אומנם חגגתי זאת פעם עם חברים מהקהילה,
אבל האמת לא זוכרת בדיוק מה מציין חג זה.
אפשר בבקשה תזכורת מדוע חוגגים חג זה?
ולנושא  של hannibal
אני חושבת שיש משהו בדבריו,
לא מדברת ספציפית על חג הסיגד
אלא בכלל על כל חג שלא קשור
לעם היהודי.
יש לנו חגים כל כך יפים למה שנחגוג עוד
חגים שלא בדיוק שייכים לעם היהודי כולו?
אני חיה בצרפת, וכמו שכולכם יודעים
חג המולד מתקרב.
אין ספק שזה חג שכל הילדים מחכים לזה,
יש פה אפילו יהודים שחוגגים זאת,
אני אישית נימנעת לחגוג אותו למרות שילדיי
מאד רוצים לחגוג חג זה.
בכדי שלא ירגישו מקופחים אני נוהגת כאן
לתת להם מתנות גדולות בחג החנוכה
בכדי שיואהבו את החג היהודי ולא את החג הנוצרי.
לסיכום, בואו ניתמקד יותר בחגים שלנו מאשר בחגים
היוצאים מן הכלל  שלא בדיוק  שייכים ליהדות עצמה.



   
[עידוטסמה]
  חג הסיגד   16/02/2010 21:58 

הצטרף בתאריך :
16/02/2010 21:50
מאוד מעציב אותי לראות תגובות כאילו
במקום לשמור בקנאות את מה שהבאי אותנו
לארץ ציון אנו מנסים לשכוח הכל ..
אבל אני מבין מאפה באה התגובה הזאת שלך בבקשה
על תעשי זאת בפהרהייסיי כי את שמה בצרפת אני מאמין שלך אין סיכויי
גם אם תרצי לשמור או להנות מהמסורת התרבות הציבעונית שלנו האיתיופים
מכוון שאת שמה לבד...אבל אנחנו עוד יכולים... אז תחזרי הביתה ..




אני מאשר
   
[שושנהבנדור]
  חג הסיגד   19/11/2009 19:07 

הצטרף בתאריך :
19/11/2009 18:58
צר לי לקרוא את ההערות על הסיגד המראות חוסר ההבנה של משמעות החג. כמי שחקרה וממשיכה לחקור את החג אצל הקסים מזה כמעט 03 שנה, ברצוני למסור את הדברים הבאים: קודם כל, כיוון שהסיגד הוא חג שמחבר בין חידוש הברית בימי שיבת ציון לבין הרצון של ביתא ישראל לחדש את הברית מדי שנה באתיופיה ולבטא את כמיהתם לציון ולקוות שעל ידי חידוש הברית יגיעו אף הם לציון, ניתן להגיד שמדובר בחג בעל אופי יהודי מובהק. רצוי, לדעתי, שהקהילה האתיופית תעניק את החג לעם ישראל כולו. אני מציעה גם שלפני ששופטים את מידת היהדות של החג על פי דברים חיצוניים, כמו הלבוש של הקסים, רצוי שמי שכתב את ההערות ילמד את סדר היום, את התפילות בגעז ומה שקוראים מן התורה ומספר נחמיה. בטוחני שיבינו שהחג הוא נכס דתי ותרבותי עשיר שיש לשמרו.


   
[עידוטסמה]
  למורגן   16/02/2010 22:00 

הצטרף בתאריך :
16/02/2010 21:50
 




אני מאשר
   
[אדנה]
  הערה בנושא: אין מחלוקת על יהדותו של החג.   19/11/2009 21:53 

הצטרף בתאריך :
31/10/2006 20:02
 
הערה קצרה: אין מחלוקת על יהדותו של חג הסגד. חלק מהתגובות בנושא - מורגן7 - הרחיקו לכת, וציינו את חג הסגד באותו נשימה עם חג המולד הנוצרי. וייצרו אנלוגיה בין השניים, גם אם לא במתכוון.  בהמשך לכך וכתגובה, שושנה בן דור, הדגישה ש"החג בעל אופי יהודי מובהק". ונראה שאנחנו מתרחקים מטענה המקורית שהעלה חניבאל. תזכורת: קריאה במה שכתב חניבאל מראה, שחור על גבי לבן, שהוא לא חולק על כך שהחג יהודי - קריאה בהודעות אחרות שלו מלמדת בדיוק את ההפך - אלא שאיך שהוא נראה בימים אלו בישראל. כפי שחוגגים אותו בשנים האחרונות:"יותר משזה מלמד על החג של יהודי אתיופה התפאורה שלו היא נוצרית לחלוטין.".
 
הערה קצרה לפני שהתגובות מתנתקות מראשית הדיון והופכות אותו לגמרי.  
 



   
[udalit44]
  אהה   19/11/2009 22:14 

הצטרף בתאריך :
13/07/2009 01:17
אני שמחה שהצטרפת אלינו לשייח.
 אני מאמינה שלך, כ- חוקרת יש הרבה יותר מה לתרום לשייח מלאובייקט עצמו.
אולי היית מעדיפה חוות דעת של משהי נעלה יותר, בכירה יותר מקהילת האובייקטים שלך.
מישהי כמו צגה- שהתראיינה כנציגת העדה, בערוץ 1.
שם היא מסקרת את אירוע החג (בעניות, לטעמי- ואולי לה היית כן צריכה להעביר שיעורהיסטוריה/מסורת לפני הראיון). עיקר דבריה התייחסו ללבוש הנהוג 'לא רק בקרב הקיאסים' היא העידה, גם בקרב כלל המתקהלים.
האופנה החדשה של הקייאסים ,אם תמשיכי לחקור, היא אופנה עכשיווית תופעה שהחלה בארץ. את הגיזרה האופנתית החדשה, הם השאילו ממדינה רחוקה מכאן, אתיופיה. אם תמשיכי לחקור תגלי מהם המדגמנים במלבוש זה- באתיופיה.
  אתיופיה -מדינה שגם כשחיינו בתוכה דאגנו לשמור על סיממנים מבדלים ואף בדלנו עצמנו מהקהילה הלא יהודית בחירוף נפש ( אם במנהגים, אם במגורים, אם במגע/בטהרה ועוד' ואף במלבוש).
בעניין הלבוש היום יומי, בקרב הנשים תמצאי לדוגא,שהנשים לבשו ז'וריה שעליה רקום מגן-דוד ולא צלב כנהוג אצל הנוצרים. סימנים אלו ואחרים במלבוש ובמנהגים הם נחלת כל הקהילה - קל וחומר בקרב נציגי העדה ומכובדיה הלא הם הקאייסים.
שמשום מה, בחרו דווקא כאן לשנות את האופנה ולהתהדר במלבוש נוצרי.
" אם בארזים נפלה השלכת מה יגידו אזובי הקיר"- משפט שהקאייסים אמורים להכיר כבעלי מונופול דתי של הקהילה.
וזה מביא אותי להשתלחות אחר הצעירים והצברים מבני העדה, דוגמאת מבוגרת ומכודת כמו צגה אשר פורסת את רחשי ליבם של אחרים המכובדים ממנה והלאה.
 אני מקווה שאחרי שיקראו את הנכתב כאן הם לא ישתלחו על הצעירים והצברים שהתחנכו פה כשהם פונים לתרבות זרה. כאשר הם עצמם לא מהווים דוגמא.
לא דוגמא אישית ולא חלוקת משאבים תרבותיים אלא שומרים על מונופול, ומצפים לנהירה אחריהם.
 
הם שכחו שהם באים בימים, ולא יעבור זמן עד שהם יחצו את קו החיים. ואותנו העדר ישאירו ערומים בלי מנהגים בלי תרבות. מדוע לא נכין עצמנו ליום חורף זה ונאמץ לנו מטרייה צבעונית אחרת כפי שהם עושים כיום.
 או אולי אנחנו צרכי לסמוך ולהסתמך על חוקרים ואנתרופולוגים מסוגך אשר יכתיבו לנו את התרבות לפי השקפתם, לפי ראות עייניהם.
 חוקרים אשר כותבים אוטוביוגרפיה על תרבות, כאשר הם באים אל שדה המחקר כ"כותב כל יכול", המבין את הרחשי הדמויות יותר מהדמויות עצמם.
אגב את החוצפה הזו של למרוד בסמכויות למדנו פה בארץ, כאשר גילנו שהמלך הוא עירום( המבין יבין).
אגב שושנה, ללא שום קשר, אני מעריכה את פועלך ( אם את עדיין שם) בנקו"שי.לא ידעתי שגם את חוקרת בקרב העדה. עניין החוקרים הצעדו בתחום העדה תופס תאוצה,הפכנו כנראה להיות טרייד אמיתי.
 אם בשימור המסורת, ובהפצת התרבות עסקינן, אזי יש לי בקשה אחת ממך. אם באמת נאמרו דברייך מתוך ערכה כנה לתרבות ומורשתה.



   
[hannibal]
  כמה הערות   19/11/2009 22:31 

הצטרף בתאריך :
11/10/2009 10:31
ראשית, כפי שהסביר זאת אדנה, אין לי שום בעיה עם אופיו "היהודי" של חג הסגד. שנית, יתכן שאני לא בקיא בכל ענייני החג, לצערי לא נולדתי באמבובר ולא היתה לי הזדמנות לחוות את הטקס.
 
יש לי בקשה, תוכלי לשתף אותנו באספקטים המובהקים של החג, אני מניח שהיית עדה למחזה הנשגב הזה באתיופיה.
 
אשר לאופיו של החג כאן בישראל, צר לי לאכזב אותך מכובדתי גב' שושנה בן דור - מה דעתך להשאיר את ההחלטה בידנו, אם להשתתף או לראות בחג הזה אירוע מכונן. גב' בן דור, זהה אולי יפתיע אותך אבל יש אלפים של אתיופים שכלל לא ממשיכים לנהוג כפי שנהגו באתיופיה, לא יודע איך אתם החוקרים הפרנג'ים מגדירם זאת, אבל יש עולם שלם של הוויה חוץ מהתודעה הצרה שלתוכה הכנסתם אותנו. עם כל הכבוד לחג, בעיניי הוא בעל אופי נוצרי ויותר חמור, בחג הזה עולה בצורה כל כך בהירה הדרגה אליה הגיעו חלק מהקסים - סחר ומסחר והזניה של כל מה שהיה טוב ויפה בלהיות קס. 
 
גב' בן דור, חג הסגד ועוד אירועים שאתם רוצים שנשמור עושה בדיוק את ההיפך: הוא מבקש לכלוא את האתיופים לתוך נישה מסוימת ומוגדרת, לעשות אותנו ארכאיים. אני מציע מהאתיופים ומהחוקרים הפרנג'ים לשחרר את האתיופים לחופשי.
 
יש לי בכל זאת שאלה: אני מניח שחקרת הרבה את ענייני הדת של הפלאשים: את יכולה אולי לספר לנו היכן מוחזק ספר האורית של אבא יסאק יאסו? ואם יש גישה לחומרים שאספת במהלך שלושת העשורים האחרונים. לאחרונה פתאום נהיה לנו חשק ללמוד על ההורים שלנו. רק היום יצאתי מזועזע מסיפור ששמעתי ממספר נשים. ידעתי על הסיפור אך לא ידעתי שהוא חמור כל כך. הנשים סיפרו שכמה חוקרים פרנגים ערכו בהן בדיקה פולשנית במסגרת מרכז הקליטה. הנשים נתבקשו לעבור בדיקה חשובה, אבל לא ידעו מהן עוברות. כל אישה יצאה מהבדיקה והתביישה לספר לחברתה. כך עשרות נשים נבדקו ורק לאחר שהתפשטה שמועה על אופי הבדיקה הנשים החלו במאבק, שכלל ידויי אבנים על המדריכות האתיופיות, או הסתגרות בחדרים מפני ביקורי הבית של הסומכות הפרנגיות. הסתבר שהבדיקות האלה היו חלק ממחקר שערכו רופאים והיום אחד הרופאים (במשרד הבריאות) עושה מתוצאות המחקר "מטבע עובר לסוחר" ולוקח הרבה מאוד כסף על ההרצאות שלו. ההשפלה של אותן נשים מבוגרות, משמשת עבורו פרנסה (ורוב המידע שהוא מספר מסולף לחלוטין.
בקיצור, אשמח אם תמסרי לנו פרטים על המחקרים שעשית וגם מה מתוך החומרים שאספת אפשר להעביר הלאה, לילדים של אותם אנשים שחקרת במשך שלושים שנה.
 
 



   
[udalit44]
  בקשה לי אלייך בנימה אישית ויותר   19/11/2009 22:19 

הצטרף בתאריך :
13/07/2009 01:17
אני פונה אלייך כמי שכחוקרת עתידה להכתיב את ההיסטוריה הכתובה של בני קהילתי, יותר ממה שהקסאים ישאירו לנו.
אני אף פונה אלייך כחברת ארגון נקוש"י,וכבת שייח של של הגויינט והסוכנות היהודית שבימים אלו עמלים על התחקות אחר המורשת האתיופית המונזרת יש לומר.
 הסיבה שאני אומרת זאת, זה מפני שחברי המונופול בעדה עסוקים לאחרנה בהשמדת ההיסטוריה של יהודי תיגריי כפרט והיסטוריית העליות הקודמות לעלייתם של עולי 84', כלל.
 ההיסטוריה שמנחלים המנהיגים ונכבדי העדה המתקדמים בהיררכיה החברתית בישראל. לטענתם מתחילה מ84', בשעה שמי שסלל את עלייתם של אלה, ע"י אבידות רבות בסודן ובדרכם לשם, היו 5,000 נפשות שעלו טרם התחילו המבצעים. ומשום מה, הפכו לנחלת ההיסטוריה או ליתר דיוק חסרי היסטוריה.
התבטאויות של מנהגים בעדה דוגמאת מנכ"ל טבקה שבמכתבו לנשיא אובמה כותב על החלוצים הראשונים בעלייה שעלו ב-84' (האם זו מקריות, שזו גם השנה שהוא עלה?!).
התבטאויות של חכמים כמו חבר הכנסת שלמה מולה המוציא את יהודיי תיגריי, מן כלל הקהילה בשל העובדה שהם טבלו עצמם ליהדות.
התייחסות רק ליוצאי אמהרה ועלייתם במה שנקרא " אתר מורשת יהודי אתיופיה של בהלצ'ין". אם תפתחי את האתר באייקון של יהודי תיגריי תגלי שהוא חסר מתוכן- תרתי משמע.
לא בכדי,שכן, זה רק מעט מהדוגמאות הסנסציות  לאנטי יהודי תיגרי. תופעה שתופסת תאוצה בשנים האחרונות ואף מתבטאת ללא צינזורה.
 כל זה עוד הן, השלכות מנהיגותם של הקאייסים הנכבדים מובלי העדה שקראו תיגר ב-85' על בני קהילתי. וגרמו להגזעה התוך עדתית הזו.
הילדים בני הקהילות בשני צדי המיתרס גדלים לתוך השינאה בלי לדעת את שורשה האמיתי.
אני מתכוונת לפתור אותה בכל ערוץ המתקבל על הדעת. גם בפנייה אלייך.
יותר מתועלתי האישית כבת קהילת המיעוטים, יותר מהרצון לראות את כלל קהילתי מאוחדת, יחד בארץ.
 אני רוצה לראות את שאר בני משפחתי אשר לא זכתי לראות מעולם. שכן, נפרדו מעליהם לפני שלושים שנה כשהייתי תינוקת. ובשל הגזענות העדתית, אין מבאים אותם הביתה לארצנו להתאחד עם שאר בני משפחתם, להתאחד איתנו. בטענה שהם אינם יהודים מפני שאין דבר כזה יהדות תיגריי.
 אין? האם העובדה שאני פה כבר 30, בת משפחתם, עולה מתיגריי, עולה מכוח חוק השבות, האם אין זה מעיד על קיומה של חיה הנקראת יהדות תיגריי?
האם תאבת בצע שלא עלתה יפה , היא שתכתיב את ההיסטוריה של בני קהילתי, יהדות תיגריי כפרט, ויהדות אתיופיה ככל?
 שכן, יחד איתנו ולפנינו,עלו יהודים ממקומות שונים וולקייט ואף יהודי אמחרה. הם,כמותינו עברו את המילה והטבילה שעל פיה מגדיר שלמה מולה את החלוקה ליהודים אותנטים( שאף הוא עבר שכידוע הוא נמנה עם העיות הראשונות).
  האם אני כבת העדה, מחוייבת לשמור קוד הכבוד ולהתירא מפניהם של אלו הלא מכבדים את עצמם.
 אם המחיר של כבודם של אלא הרומסים את ההיסטוריה שלי, יקר יותר מערך איחוד משפחות. אפילו את הפלשמורה והנוצרים העלתם לארץ בשל איחוד משפחות- ומדוע לא תעלו יהודים מבטן ומילדה ומאב ואם?
ולו בשל, העובדה שהם ממתינים שם כבר 30 שנה, שהם מחכים שם, כשם שאנו מחכים לאיחוד המשפחות שלנו.
אחרי אלף מכתבים הלוך ושוב אלף עדויות ואלפי נסיעות לסוכנות בירושלים. אני מפצירה בכם לעלותם. ותעשו בדיקה בבקשה המאגר שלכם. ותראי שהוא  לא כולל את אילן היוחסין התיגרי- לראיה בדקו כמה עולים תיגרים יש לכם במאגר, עולים שנמצאים פה משנות ה-70.



   
[udalit44]
  המשך לפנייה   19/11/2009 22:53 

הצטרף בתאריך :
13/07/2009 01:17
כשתבדקי תמצאי שם אולי את  רשת משפחת אקלום יאזזו על גווניה (שהם בני משפחתי בכל כיוון אפשר, הוכחה נוספת), וזה גם בשל העובדה שפרדה אקלום ז"ל הוא איש ציבור ידוע ומוכר כשם שאחיו פעילים בעדה.ואני בטוחה שבית הצ'ין לא היה מעיז לא להכניס אותם למאגר.
אגב, למי שעוד מתלבט האם לפי דעתכם פרדה אקלום ז"ל התיגרי הוא לא יהודי?
או שההגדרות משנות בהתאם לזמן ומקום כמו בעולם השלישי. 
למי שהרגיש את השינוי ממזג אויר טרופי למזג אוויר חם ויבש, ים תיכוני , למי שהבחין בשינוי המבנה החברתי והמבנה האואוגרפי. אנחנו כר לא במדינה העולם השלישי, אנחנו לא במדינה הקומונסטית שממנה ברחנו,אנחנו במדינה דמוקרטית.
מדינה שבה שחיתויות מסוג זה שנהגתם סוכני "הביון" האתיופי, באתיופיה ב"מאמצכם" להעלות יהודי אתיופיה(יסלחו לי מראש אלה שעשו את עבודתם נאמנה, אך אלה שעליהם מדובר יודעי על מה אני מדברת). אזי דברים כמו "תחליק לי כסף מתחת לשולחן, ואני יעביר אותם לראש הרשימה" כבר לא עובדים.
נהגתם ככה בסודן, כך גם באדיס ועכשיו כנציגי הסוכנות בארץ. בריוניות מסוג זה וחמורות מאלה, תעלה לכם ביוקר.שכן, על מעלליכם בתחום הפלילי אתם יכולם להשפט ושום חוק התיישנות לא יציל אתכם.
 אני ממליצה לכם לחזור "בתשובה" ולתקן את העוולות. כי לא מעט הם האנשים ובעיקר הנשים(אתם יודעים על מה אני מדברת),
מעוניינות לחסל עימכם חשבונות.
 



   
[hannibal]
  udalit, אתה טועה   20/11/2009 11:54 

הצטרף בתאריך :
11/10/2009 10:31
אם תחפשי בבהלצין - תמצאי את אבא יזזאו ואת בתו הבכורה, אפילו פרדה לא מופיע שם.
לפחות מבדיקה שעשיתי לפני שלוש שנים.
 
בנוגע לפנייתך לשושנה בן דור, אני לא מבין למה את פונה אליה, את צריכה לכתוב מכתב לגורמים הרלבנטים ולבקש שיעלו את משפחתך. הפנייה שלך נראית בעיניי בעייתית, למה ששונה בן דור תהא הכתובת לכך? בגלל שהיא כתבה כמה מאמרים על חג הסגד? זו בדיוק הבעיה של האתיופים, הם הפכו תלותיים בפרנג'ים. הגיע הזמן לעשות מה שעשו ההורים שלנו בראשית שנות השמונים- לברוח מהר ככל האפשר מתלות במרכז הקליטה ובנותני השירותים. לצאת ישר לעבודה ולא להיות תחת חסותם של גורמי הרווחה. כאשר יפסיקו לראות את הפרנג'ים מקור לקיומם, האתיופים יכולו לחיות חיים עצמאיים יותר, חופשיים יותר - כמו שהיו באתיופיה.
 
 
לכן, כלל לא ברור לי למה אתה מעלה לדרגת אל את הגב' בן דור. את בסך הכול צריכה לכתוב מכתב, ולהטריד את הגורמים האחראים על הבאת עולים מאתיופיה. גם לא ברור לי כיצד הסיפור אמהרי תגרי צריך לעניין את בן דור.  גם זה עניין שקשור ליהודי אתיופיה. מי שמרגיש שההיסטוריה שלו לא כתובה או לא מסופרת צריך לפעול שהיא תושמע - לא צריך לנות בעניין זה לבן דור או למומחים אחרים. החובה מוטלת עלינו. זה ששבלצין אין רשומות על יהודי תגראי זו באמת בעיה ולכן צריך לנות לאלה שממנים אותם - משרד החינוך ומשרד הקליטה (ובשניהם יושבים תגרים לתפארת מדינת ישראל) ולדאוג לכך שהם לא יתוקצבו אם בהלצין לא יפעל לפי הכללים.
 
אסור לדעתי להטיל את האחריות לאנשים אחרים - השינוי צריך לבוא מאתנו. כמובן שאפשר לבקר - כאשר הביקורת תבגיע לאוזניים הנכונות יבוא השינוי המיוחל, אבל אין לצפות שהחוקרים יעשו זאת. מה זה קשור אליהם? עליהם אפשר לבוא בטענות אחרות, לכשלים שהם תחת אחריותם.
 
אם הביקורת תעשה באופן מושכל אז גם השינוי יבוא בהתאם וגם ההתייחסות לכך. בעיניי, הביקורת על החוקרים היא חוצה את ההבדלים בפנים-קבוצתיים, זה לא עניין תגרי\אמהרי\וולקטאי.
 
הביקורת כלפי החוקרים היא שכלתנית ומתנהלת לאספקטים מדעיים ולא פרסונאליים - ולכן גם הביקורת כלפי המבקרים (כלפינו) יהיו בהתאם. הם לא יכולו לטעון שאנחנו סתם מתבכיינים כי הביקורת שלנו מבוססת עמוק בשטח.
 
אז אני מציע, בלי לפגוע בך, למקד את הביקורת שלך ולמיין אותה והכול כדי שהביקורת תקבל התייחסות נכונה.



   
[udalit44]
  לחניבעל ידידי- אינני טועה כלל   21/11/2009 23:26 

הצטרף בתאריך :
13/07/2009 01:17

אני לא חושבת שאני טועה.
 כי אני לא מאמינה שכל מישהו "לבן"- הוא בעל אינטרס סמוי כלפי מי שנחשב "שחור" מבני העדה.
יש אנשים שפועלים ופעלו לטובת בני העדה ממניעים טהורים של אהבת אחים.
יש כאלה שפעלו מתוך, סקרנות כלפי העדה ה"שחורה".
ויש מי שניצל את הסטיגמה- של "כושים"- מהמדינה הרחוקה ארה"ב.
ודימו אותנו ל"כושי" בחצר שלהם.
יש מי שמתוך היכרות את העדה, היכרות אתנוצנטרית, אפשר לומר. ייחס את השתיקה, והטיעון ל"עדה שקטה" בכדי לתעל את טובותיו האישיות.
עדיין, יש אנשים טובים בדרך, ויש צורך לעשות את האבחנה.
אני לא חיה בבועה עצמאית שבתוכה אני מקננת את הלבד שלי.
 אני לא עזבתי בית, מדינה, ילדות, היסטוריה בכדי להתקרבל לבד.

אני באתי הביתה בשביל להתאחד עם אחיי, משפחתי, אותה נטשתי לפני אלפי שנים!
אם יהיו כמה מבני משפחתי, אדישים, תאבים למתנות שהבאתי מדרכי הארוכה , מתנכרים וכו' עדיין יש מי שמחבק אותי מתוך אהבה וגעגוע.
כי אלו הם אחיי וזאת משפחתי.
את מי שיש ל"תקן" בזהות שלי, בחשדות, בהססנות, בקרירות, בהתנכלות, בשינאה, בהפלייה, בבורות, אני אתקן.
כי לא ההתמרמרות, לחוסר "חיבוק" וחוסר "געגוע" הם שיולידו את האהבה אליה כמהתי כל שנות גלותי.
אלא הכנות, הפתיחות האמיתית! גם אם דבריי קשים, והם יהו קשים בהתאם לנעשה עדיין אני פונה לתקנם לא בכדי ליצור סגרגציה או גטו כמו בהראלם. כי ההבדל בני לבין ה"כושים" בהרלאם , הוא שאני נמצאת בביתי, חזרתי אל ביתי, מולדתי, אל חיק משפחתי, אל אחיי להם כמהתי אלפי שנים.
אני באתי ביוזמתי, לארצי שלי, ולא הביאו אותי באוניות לעבדות.
 אני באתי לביתי להיות חופשייה ולא להמשיך את הגטו בו חיינו באתיופיה, נבדלים משאר האוכלוסייה.
באתי להיות לצד אחיי, שווה בת שווים.
לא זרה בתוך משפחתי- באתי להיות אני בשיא שלמותי ללא החשש להתנכלות מעצם היותי אני.

אני מאמינה שבמשפחה - גם אם יש בעיות ואחד מתנכל לשני צריך להוכיח אחד את השני גם בדברים הקשים. במטרה לאחד ולאחאות את הקרעים ולא ליצור
"ברוגז"  שלא מוביל לשום מקודם  ולא משרת שום מטרה חוץ משינאה שתלך ותבער. וכמו בכל משפחה, אחרי שנים שלא פקדנו אירועים  בשם ה"ברוגז", ואולי הנחלנו גם לדור בא.
מסתבר, ש:
א. הבעיה לא נפתרה במישור הניצים
ב.בזבזנו את מיטב חיינו בשינאה וסבבנו סביבה במקום לעשות דברים חשובים יותר בחיינו האישים.
ג. אף אחד לא זוכר את הוויכוח ועל שם ה ייתה המהומה

לסיכום בעיה בין אישית פותרים בשניים ולא לבד. על כן היא בעיה בין אישית.
מכיוון שאין מדובר באנשים זרים אלא משפחה, אזי האינטרס שלי הוא לפתור את הבעיה ולא להתחמק ממנה.




   
[סייני]
  נמאס כל הבכיינות והפסימיות הזו!!   20/11/2009 22:04 

הצטרף בתאריך :
06/09/2009 19:08
אחרי שיצא לי לראות את התגבות הללו הייתי חייבת להגיב מעבר לזה שטוענים שחג הסיגד יש לזה אלמנטים חיצוניים  נוצרים החל מהבגדים וכ"ד,עדיף שתסתכלו על החג הזה מנקודת מבט אופטימית זה חג תפילות,חג של קירוב ויותר מזה זהו מפגש עדתי,לחניבל אוליי בשבילך זהו חג מיותר אבל בשביל המון זה לא מיותר.
יותר מזה יצא לי לבקר באתר וחוץ מתגובות שליליות או דעות פסימיות אין כלום באתר,אנשים אולי יודעים לכתוב יפה יודעים להתבטא יפה באתר אבל בסופו של דבר הכל בולשיט אנשים אם אתם כל-כל לא מרוצים מדברים שקוראים בארץ כדי שתעשו משהו מעבר לכתיבה באתר כי תוצאות ממשיות בחוץ אין(ותאמינו לי שאני לא עיוורת).
ועוד דבר אחרי שקראתי נושאים שונים בפורום יוצא הרושם שהפר"נגים אשמים במצב שהעדה נימצאת,אז חברה תתעוררו ותפסיקו להיות קורבנות תתחילו להיות אחראים.



   
[puca]
  לאודליט44 - דברייך נבונים ואפילו מרגשים   05/12/2009 09:27 

הצטרף בתאריך :
21/11/2009 13:48
הלוואי וישמעו עוד קולות כאלה בפורום ובכלל.


   
[נגסתבגמבה]
  לחניבעל (שם מעניין )   22/11/2009 04:35 

הצטרף בתאריך :
30/03/2009 12:16

לא ברור לי למה אדם כמוך, אומר דבר כזה אבסורדי. לגבי המנהג וכל היצא מזה.כמו שקראתי, אתה אדם שיודע את המנהגים ואולי גם נימנע כבן העדה.כידוע לך באתיופיה היו תהפוכות בגלל המוצא ודת עם השנים. בהיסטוריה הקרובה(הילה סלאסיי,מנגיסטו מרים) ובמיוחד הרחוקה(שבט הגאוא,מלכות הסולימנית,אחמדג'ין),כל אלה עיצבו הן את השפה והן את המנהגים בארץ זו.גם על הקהילה הפלאשית, אבל למזלינו הקסיים והניזרים שמרו על קהילתם לבל יאבדו את דרכם.נכון שבליבוש וחפצים הם ניראו אותו הדבר. אבל מה שלא השכלת זה, המצוות הן נישמרו אחד לאחד.בעצם הפלאשים הם השבט היחיד, ששרוד את כל התהפוכות. ולא ניכנע עד עצם היום הזה,גם היום לצערי הרב. זוג שמתחתן צריך לעבור בדיקה אצל הרב אדנה ואז רשאי להתחתן או חתונה פקטיבת מטעם הרב. 





חייך הכל לטובה
   
[EfratYerda]
  הדנה ולא אדנה   05/12/2009 02:44 

הצטרף בתאריך :
21/06/2009 15:44
הדנה מהמילה מדהנית=תרופה ולא אדנה מהמילה ... לא יודעת מה זה.


   
דף : 1     1 |    >>1

[חזרה לפורום]  
מנהלי האתר - ישראל אדנה יסמני, אדנה זואודו 


ישראלים ממוצא אתיופי| יהודי אתיופיה| ביתא ישראל| אתיופים| תרבות אתיופית| מוזיקה אתיופית| נשים אתיופיות| גברים אתיופים, היכרויות אתיופים| קומדיה אתיופית| היסטוריה אתיופית| זמרים אתיופים |
האתר נבנה במערכת 2all בניית אתרים